Erasmus+ programmiga õpiränded 2024/2025. õppeaastal
Erasmus+ programmi raames toimuv haridustöötajate ja õpilaste õpiränne on väärtuslik võimalus erialaseks arenguks ning võtmepädevuste arendamiseks. 2024/2025. õppeaastal osales Erasmus+ projektis 39 õpilast ja 15 õpetajat, mis kinnitab, et püstitatud eesmärgid on edukalt saavutatud. Õpilased läbisid praktika välisriikide ettevõtetes, mis kestis 3–5 nädalat. Õpetajate õpiränne kestis ühe nädala. Kokku viibisid õpilased ja õpetajad üheksas Euroopa riigis. Kõige populaarsemad sihtriigid olid Itaalia, Poola ja Hispaania.
Pildil on meie kinnisvarahoolduse eriala õppurid, kes omandasid erialaseid teadmisi ja praktilisi kogemusi Itaalias, San Cataldo linnas toimunud praktikaperioodi jooksul. Automaalrid käisid praktikal Hispaanias, mootorsõidukitehnikud ja autoplekksepad Itaalias ja Soomes. Automaatikud osalesid praktikal Iirimaal ja Poolas, keevitajad Leedus ja Soomes. Tehnosüsteemide hooldajad praktiseerisid Poolas. Õpirände põhieesmärk on kutseoskuste arendamine, kuid samavõrd oluline on ka võimalus tutvuda uue kultuuriga ning laiendada oma silmaringi. Näiteks autoplekksepad, kes sooritasid oma erialapraktika Itaalias Reggio Emilia linnas, kasutasid oma vaba aega maksimaalselt. Nad külastasid mitmeid ajaloolisi ja kultuuriliselt rikastavaid paiku, sealhulgas Veneetsiat, Veronat, Parmat, Bolognat, Modenat, Roomat ning Sermione linna Garda järve ääres. Sellised kogemused aitavad noortel kujuneda mitte ainult professionaalselt, vaid ka isiklikult – avardades maailmapilti ja suurendades kultuuridevahelist mõistmist.
Õpetajate tegevused Erasmus+ õpirände raames olid mitmekesised:
– Kaks õpetajat osalesid koolitusel „From STEM to STEAM Education: A New Learning Approach“ Prantsusmaal. Koolitus keskendus eri ainete ja oskuste lõimimisele, ühendades teaduse, tehnoloogia, inseneeria ja matemaatika kunsti ja disainiga.
– Kaks eesti keele õpetajat käisid Hispaanias koolitusel „Artificial Intelligence Tools for Language Teachers“, mille eesmärk oli arendada digipädevust ja õpetada kasutama sobivaid tehisintellekti tööriistu tunnikavade, testide ja hindamisdokumentide koostamisel.
– Kuus õpetajat töövarjutasid kolleegide juures Ungaris, Hispaanias ja Leedus, tutvudes erinevate kutsekoolide ja haridussüsteemidega ning arendades oma professionaalseid oskusi.
– Viis õpetajat saatsid õpilasi välispraktikale, pakkudes neile tuge ja juhendamist.
Üldine rahulolu õpirännetega oli väga kõrge, peaaegu kõik (99%) õpirändes osalenutest olid toimunud õpirändega pigem rahul või väga rahul, sealjuures kolmveerand neist oli õpirändega väga rahul. Ilmneb, et õpirännete tulemusel arendasid haridustöötajad oluliselt oskust arvestada oma töös kultuurilist mitmekesisust. Samuti arendati võõrkeeleoskust, sealjuures enim võõrkeelset suhtlusoskust (Peterson jt 2025). Erasmus+ haridustöötajate õpirände tulemuslikkuse ja tajutava mõju uuringuga kutsehariduses saab tutvuda siin. link opens on new page
Õpetajate ja õpilaste õpirändete esitlusi saab vaadata siin.link opens on new page
Õpirändeid kaasrahastati Euroopa Liidu poolt.